mikvagymuk

Keresztül kasul a világban, egy különös állatfaj tanulmányozása, szociopatikus ráutalásokkal. Annyira vicces, hogy magán röhög, de még a poén előtt bőven, vagy a felénél rájön, hogy nem tudja, mi a vége.

Friss topikok

  • közösség: olvas de csak ritkán, akkor viszont az összeset....nehagydabbaeztablogot ! mindig lemaradok a fels... (2008.12.06. 10:57) több mint 1 éve bloggolok
  • nye: Ne unjad, mert imádom olvasni. Főleg, ha odamondós kedvedben vagy. Két ajánlott link közül az alsó... (2008.12.01. 09:57) nevetős
  • Ancs: Ne legyél már ennyire mediterrán! :)éljen a forraltbor, ami csak hidegbe jó. (2008.11.29. 15:40) Tél
  • Tiptirip: Sok-sok gratulla az ügyi hipolovasterapeutasegítőnek!!!! Csak tudnám mi köze a vizilóhoz :) R (2008.10.29. 13:27) Lópacigáspár
  • change: Hajnali ének Jeszenyin Szergej Alekszandrovicsnak Vlagyimir, 1973. Nem tudja kedves, hogy hol h... (2008.10.17. 23:56) és ismét

Linkblog

Tisztelt Demszky Gábor!

2008.03.05. 16:16 | CV | 58 komment

Ha én lennék Ön csak egy napra, akkor azonnal átalakítanám a várost, de úgy, hogy másnap rá se ismerne Honderünkre.

Mostanában sokat utazom taxival, és egyetlen szórakozásom, hogy megkérdezem tőlük, hogy hogyan alakítanák át a város forgalmát. Ők ugyanis percre pontosan tudják, hogy mikor, mi történik Budapesten és környékén. A legtöbb esetben mindegyik ugyanazt az 5 dolgot mondja, és mindgyik így kezdi:

-Ha most komolyan kérdezi, akkor elmondom, hogy bár én autós vagyok, ebből élek, de biztos kitiltanám a kocsikat a belvárosból, vagy pedig magas belépési díjat szednék.

Aztán: körgyűrű befejez, bármi áron, kamionok kitilt.

Több busz és biciklisáv.

Nagyjából ennyi.

Szerintem, ha egyszer behívna egy órára elbeszélgetésre egy taxist, egy biciklisfutárt és egy diákot, akkor átfogóbb képet kapna a főváros életéről, és arról, hogy hogyan kellene elkezdeni.

Sok sikert, üdv: SSZ

u.i.: Ja, és azért utazom taxival, mert Ferihegyre járok, és oda elég gyatra a tömegközlekedés. Mielőtt bárki szememre vetné, hogy én is csak szennyezni tudok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mikvagymuk.blog.hu/api/trackback/id/tr15366876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Soseszarjbe 2008.03.05. 20:06:29

Gyűrd a faszom baszki, azzal, hogy taxizol, csak a maceszos demszki zsebét tömöd, nem tudta, hogy mind neki tejelnek? Körgyűrűt mi a gecinek fejeznék be, akkor nem tudnak majd a kamionosoktól pénzt nyúlni baszod!

storyline :) 2008.03.05. 20:07:39

Aha. És aki mondjuk vidékről megy fel Bpre az hová a picsába rakja a kocsiját?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 20:12:30

Dövan: Vidékről KIZÁRÓLAG a belvárosba járnak kocsival. Na neeeeeee...

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.03.05. 20:13:47

Szerintem, ha egyszer behívna egy órára elbeszélgetésre egy taxist, egy hétköznapi autóst, motorost, egy buszost, egy kamionost, egy biciklisfutárt és egy diákot, akkor átfogóbb képet kapna a főváros életéről, és arról, hogy hogyan kellene elkezdeni.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 20:14:07

+ Egyébként pedig pontosan oda, ahova az a budapesti, aki szintén a belvárosba szeretne menni, detó autóval, mondjuk egy másik kerületből.

yzzy 2008.03.05. 20:14:34

Kicsit árnyaltabban kellene ezt nézni. Én rühellem a taxisokat, azt gondolják, h ők az utakon dolgoznak, a többi köcsög meg csak szórakozik, ezért valamiféle felsőbb hatalomnak gondolják magukat, lazán megállnak úgy, h akadályoznak, stb. A taxisnak is érdekei vannak, nyilván kitiltana minden autóst a belvárosból, mert őt akkor is beengednék (hiszen ő dolgozik), és jobban haladna, persze, h több buszsáv kell, mert ő azon mehet, míg a többiek a sorban állnak, és így tovább. Nem mondom, h ezek nem létező problémák, de ne már egy önérdekelt mondja meg, mit kéne csinálni. Mondja meg ezt meg egy közlekedési mérnök.

storyline :) 2008.03.05. 20:17:16

Cyr 2008.03.05. 20:14:07
Na igen, vagyis akkor marad az útszéle egy másik kerületben :D

ÜFF 2008.03.05. 20:20:03

persze, minden nagyon egyszerű...
csak vágj bele a feladatba, a 3 ellentmondásnál, illetve eltérő érdekeknél feladnád

A szerelő 2008.03.05. 20:22:02

Ezt most viccnek szántad? Egy taxis mi mást mondjon, mint hogy még több busz sávot. Meg behajtási tilalom vagy korlátozás, hisz a taxik mindenhova behajthatnak, mert hogy ez a munkájuk. Én meg a várba nem tudok munkát vállani, csak ha előre kikötöm az ügyféllel, hogy oda bizony többe kerül, mert nem tudom rendesen megközelíteni. Akkor már a belvárosba se fogok tudni menni dolgozni? Kb. 100km-t autózok városban, szívok is rendesen. Az M0-ásnak már rég készen kéne lennie (3+leálló oda vissza) és aki akadályozza, azt feljelenteném nagy tömegek egészségének károsításáért meg még sok minden más miatt is, majd csak össze tudnánk dobni egy jó kis vádiratot a sok tetvesnek, akiknek vagy gőzük nincs arról, hogy mit jelent a városnak az a napi pár ezer kamion, vagy pedig ha tudják, akkor .... ide nem találtam megfelelő szót, a szótáramban lévők egyike sem közelíti meg, ami rájuk illik.

storyline :) 2008.03.05. 20:23:03

Egyébként tiszta ügy, be kell fejezni a körgyűrűt, a 4es metróba bele sem kellett volna kezdeni, hanem költeni a pénzt arra, amire pl a VEKE érdemesnek tartaná. Durva vicc, hogy még ma is az összes országon áthaladó forgalom áthalad Budapesten is.

sziligan 2008.03.05. 20:23:41

Ezeket ki nem tudta eddig?

Amíg nincs elkerülő, nem lehet lezárni a belvárost.
Amennyiben ezeket meglépné valaki, kitörne a forradalom, vagy 3 millió autósnak lenne behajtási engedélye.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.03.05. 20:25:02

Szerintem, ha egyszer behívna egy órára elbeszélgetésre egy taxist, egy hétköznapi autóst, motorost, egy buszost, egy kamionost, egy biciklisfutárt, egy diákot, egy ott lakót, egy ott dolgozót és egy oda járó dolgozót akkor átfogóbb képet kapna a főváros életéről, és arról, hogy hogyan kellene elkezdeni. Nem pedig az összes behajtási engedélyt személyesen aláírni, mivel Budapesten nincsenek ipari parkok, vállalkozók, nincs is szüksége forgalomra. Ha mégis akadna rá szükség, költözzenek ki vidékre, fizessenek ott adót. Elsőnek lehetne javasolni a Csepel Művek gúnynéven futó ipari nyomortelep kiköltözését Szigetszentmiklósra.

Kopasz Mercis 2008.03.05. 20:25:22

Hetente egy-kétszer megyek le pestre. Na olyankor szoktam folyamatosan káromkodni. Európában nem találkoztam olyan nagyvárossal amit ne lehetne kikerülni. Még Bucurestit is.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.03.05. 20:28:59

Felhívom mindenki figyelmét arra az aprócska tényre, miszerint egy kamion nem szórakozásból megy be a Nagy Falunkba. Senki sem szeret oda bemenni. A tranzitról meg szépen gyűlnek már itt a hozzászólások a nagy NULLás ügyében.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 20:33:05

yzzy: 1) Nem CSAK taxisok állnak meg úgy, hogy mást is akadályoznak.
2) Nem CSAK a taxisok használják a buszsávot.
3) Mert az egyszeri autós nem önérdekelt? Khm.
4) Az a közlekedési mérnök LEGALÁBB lakjon már Budapesten, please....

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 20:34:24

Dövan: Ehe. Ami jónéhány másik kerületben lakónak is.

nemkellvagta (törölt) 2008.03.05. 20:36:40

"Szerintem, ha egyszer behívna egy órára elbeszélgetésre egy taxist, egy hétköznapi autóst, motorost, egy buszost, egy kamionost, egy biciklisfutárt, egy diákot, egy ott lakót, egy ott dolgozót és egy oda járó dolgozót akkor " - azok úgy összevernék, hogy nem állna lábra soha többé.

storyline :) 2008.03.05. 20:43:53

Egyébként jól sejtem, hogy pl Demszky az olyanoknak köszönhetően tud a csúcson maradni, akik megszokásból mennek el szavazni, és ugyan olvasni nem tudnak, de felismerik a szavazólapon a Demszky szó írásképét? Ez felveti azt a kérdést is, hogy jó nekünk az általános választójog?

nemkellvagta (törölt) 2008.03.05. 20:49:35

nem, azoknak köszönhetően, akik mindig elhiszik, hogy ha nem demó van, akkor horthy miklós vonul be fehér lovon

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 20:50:21

Dövan: Nem jól sejted. Demszky annak köszönhetően tud a csúcson maradni, bármilyen alkalmatlan már és bármennyire elfogyott már belőle a kezdeti lendület, hogy nincs megfelelő alternatívája.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 20:51:58

Na, Dövan, sejtésekből legalább van választék. :))))

storyline :) 2008.03.05. 20:56:22

Cyr: ott volt az a másik csávó legutóbb, nem jut eszembe a neve, aki néhány szavazattal maradt le. Ennyi erővel megérdemelt volna egy esélyt. Tehát Demszky mégiscsak megszokásból marad ahol volt. Példa kicsiny falum, ahunnan gyüttem. Ott is mindig az öreg tanácselnököt választották meg, mert mindenki megszokta, hogy ő a góré. Pedig lófaszt sem csinált. Aztán jött a fia, akire még az örege is azt mondta, hogy alkalmatlan, ne válasszák meg, mert csak a focira költi majd a falu pénzét. És láss csodát, valahogy mégis megválasztották (amiben persze szerepet játszhatott az is, hogy ugyanúgy hívták, mint az apját, hehe), de egyből jutott pénz pl az út szélének kaszálására, és egyből volt szociális munkás, aki segített az öregeknek pl ház körüli dolgoknál.
Tehát választópolgáraink nagy része, politikusaink szerencséjére, agyatlan.

sziligan 2008.03.05. 20:59:16

laprensa

Miután Demszkyt jól összeverték, Budapest közlekedési gondjai egyből megoldódnak, a tettesek kart-karba öltve mennek járművükhöz és közlekednek az üres utakon.

Azért még egy-két polgármestert csak össze kéne verni, míg minden elkerülő út és Dunahíd megépül.
Már ha ezen múlik.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 21:00:42

Dövan: Az a "másik csávó" - Tarlósra gondolsz sztem, még alkalmatlanabb volt. Már ha Demszky esetében lehet ilyesmiről beszélni. Nehéz volt überelnie, elismerem, de sikerült neki.

storyline :) 2008.03.05. 21:01:46

sziligan 2008.03.05. 20:59:16
Ezen nem múlik, de tulajdonképpen valamivel addig el kell ütni az időt :D

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 21:02:53

sziligan: Nyilván. Sőt. Egy kutya sem sz@rik többé a járdára. Ahogy az ország gondjai is egyből megoldódnak, ha GYF távozik. Itt ez van. Minden létező történet egyemberes. :)

bindu 2008.03.05. 21:04:24

az m0-ás egyértelmű, h sűrgös lenne (már néhány éve..), de ott nem az agond, h nem tudnak megállapodni a földtulajokkal, és ezért nem tudják ott folytatni a munkát? nekem eléggé ez dereng

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.05. 21:04:24

Dövan: Te eredetileg nem az idő ütéséről beszéltél :)

storyline :) 2008.03.05. 21:06:48

Cyr 2008.03.05. 21:04:24

Az nem én voltam, aki ütni akarta :D Engem csak egy tucatszor érint évente a Bpi közlekedés problémája, és csak két tucattól ütnék :D

sziligan 2008.03.05. 21:16:34

bindu

Önkormányzatok és civil szervezettek rendszeresen perelik az építkezéat, ill. akadályozzák. Mindenki azt szeretné, hogy a másik kertjén menjen keresztül az út.

cso zsi 2008.03.05. 21:41:36

" A szerelő 2008.03.05. 20:22:02"
Végre nem én írtam le...
Már a Belvárosba sem szívesen vállalunk melót, csak ha biztosítják a parkolóhelyet. Bírságból elég, a meló meg nem 2 órás, hanem amennyi idő alatt elkészül. Értelmesebb ügyfeleink kijjebb költöztek, bár néhány kerület már a játszóterek helyére is irodaházat épít, és/vagy parkolóórásít.
Ismerek olyan budai részt, ahol egy hét alatt 300 db jegy fogyott az automatából. Helyi lakosok, és ottdolgozók matricások. Csak azok vettek jegyet, akik ügyet intéztek, vagy melóztak...
Nem csak szerelők vannak. van még jópár iparosmunka.
Tiltsuk ki a magánautósokat? Aki bent lakik 30-40 éve, az adja el a kocsiját, vagy fizessen pluszban?

jozo 2008.03.05. 22:04:40

sziasztok!

elég lenne ehhez a dugódíjhoz, ha csak azok az okosok fizetnék, akik okozzák:

minek áll be a vadbarma a kereszteződésbe,ha utána meg miatta nem halada a merőleges forgalom?

lehet hogy a kocsija 3 méterrel előrébb van, de miatt a másik irány szív percekig

ha ezeket kitudnátok golyózni (nem olommal, hanem szigoru büntetésekkel), a kereszteződések átjárhatóak lennének, egy lépéssel előréb lennétek...

beee....

cso zsi 2008.03.05. 22:36:36

Ha nem lenne a sok szándékosan rosszul beállított jelzőlámpa, a zöldhullámba berakott új csomópont ellenkező fázisban működtetve, a sávcsökkentések, stb...
Ezek akár környezetkímélő megoldásoknak indulhattak, de a dugóban álló, alapjáraton pöfögő motorok nem azok.
Egyesek dupla széles alsórakpartot akarnak, mások ellenzik, mert nagy és gyors lesz a forgalom.
Van másfél millió szgk hazánkban. Nem akar mind idejönni, csak mert szélesebb az út. Viszont akinek eddig is arra volt dolga, annak könnyebb lenne az élete. Az ott lakóknak is jobb, ha nem a rosszul elégetett benzingőzt kell szívniuk, ha a forgalom normáls tempóban haladhat, gyorsítások-lassítások nélkül.

Bandi 2008.03.05. 22:40:24

Az állami képviselőknek nem szolgálati autót, hanem BKV bérletet kell adni. Nem kell magas költségtérítést fizetni nekik, hanem bérelni egy munkásszállás szobát. Autókat belvárosból csak akkor lehet kitiltani, ha vannak parkolók, nincsenek a belváros közelében áru-lerakatok. Ha (nem) fizet az ember parkolási díjat, akkor is megbüntetik. Akik meg szabálytalanul parkolnak feltartva a forgalmat, kockáztatva a biztonságos közlekedést, azok megússzák. Ha csökkentik a BKV járatok számát, színvonalát, akkor csökkenthetnék az árait is európai szintre maximum..

2008.03.05. 23:00:39

kell a dugodij, aztan raforditani a tomegkozlekedesre es P+R parkolokra. Erdekes, mashol mukodik, es hatarozottan jobb lett a varosi kozlekedes. Aki meg igy is be akar menni, az fizessen. Aki ott lakik, nyilvan hasonloan a parkolo matricakhoz, kedvezmenyt kap. Ennyi.
En is autozom, nagyon kenyelmes, de kozlekednek BKV-val, ha jobb lenne, es dugodij is lenne...

Oregon (TM) 2008.03.05. 23:29:39

Te vilaghulyeje!

"egy taxist, egy biciklisfutárt és egy diákot"

Akkor ismerne a kozlekedok 0,5%-nak a velemenyet :)
Zsenialis! Amugy en javaslom hivjon meg be:
- egy ovodast
- egy hajlektalant
- egy torok kamionost
- egy autopalya epitoceg lobbi emberet
- teged

Desert 2008.03.06. 00:24:03

"Akkor ismerne a kozlekedok 0,5%-nak a velemenyet "

ott a pont... sorolja a baromságokat, de, hogy esetleg egy AUTÓST megkérdezzen, az fel se merül benne, LOL :)

A taxis aztán kurva jó alany. Milyen alapon használja a busz sávot és egyéb előnyöket? Hogy ő pénzt keres? Ki nem szarja le? A busz sávot azért tartjuk fent, mert a busz adott területen több nagyságrenddel több embert szállit mint az autó, ezért környezetkimélő. A taxi mitől az? Több szutykot püfog ki, mivel két embert szállit amiből az egyik egyáltalán nem akar A-ból B-be jutni, csak "kiséri" az utast. Visszafelé és mikor utast keresgél szintén eszement mennyiségű szutykot pufog ki a semmiért. Hát ezt tényleg támogatni kell busz sáv használattal...

Neo 2008.03.06. 00:41:12

Oregon,

a személyeskedés, a hülyézés nem vezet sehová. Szerintem SSZ-nek, meg a hozzászólók többségének igaza van. Demszky olyan hülye, hogy hozzá képest a fent felsorolt három ember (taxisofőr, biciklisfutár, diák) külön-külön is jobban elvezetné a várost , mint ő.

Demszky nem csinál semmit, nézd meg az utak állapotát, nézd meg a BKV színvonalát, fejlettségét, az iskolák bezárását, stb, stb; a négyes metró meg óriási baklövés (illetve annak fog bizonyulni). Erre megy el a város pénze, miközben az utazási lehetőségek nem fognak ettől számottevően javulni; éppen ellenkezőleg, a felszíni tömegközlekedés sokat fog romlani. A az ablakon kidobott millárdokból töredékéből egészen más, értelmesebb fejlesztéseket lehetett volna végrehajtani...

Más kérdés, hogy az elkerülő utak jogos érdekeket sértenek... Ezért is kellene alagutakat épeíteni, a tömegközlekedést javítani, ezért kellene a várost élhetőbbé varázzolni, ahol nem autópályak kanyarognak a betontömbök közt, hanem biciklutak a parkok közt...

hasekapu 2008.03.06. 01:05:48

Nekem vagy egy heppem, ami rövid távon pénzbe kerül, de hosszú távon mérhetetlen hasznot hozna:
A közműveket kihoznám a járda alá hogy ne legyen, ne lehessen aknatető az utakon! Szinte mindenhol elférne a járda alatt! Az utak meglepő módon négyszer ötször többet bírnának!
hasek

Hentes-mészáros 2008.03.06. 01:14:10

A Demszky és társai faszát karikára szelni. Mindjárt felgyorsulnának a megoldásra törekvő események.

subabubba 2008.03.06. 01:22:17

Egyetértés! Ott van a többi nagyváros, azokban is limitálják a belvárosi forgalmat. Aki a belvárosba akar furikázni, az költözzön azerbajdzsánba, ott még biztos menő lesz a 3 másik autótulaj közt, de ha jól látom, Bp-en már nem lehet autóval közlekedni. Ráadásul a setét autótulajok miatt, akik az ágyból közvetlenül az autóba szeretnek átlépni, onnan meg a munkahelyükre kilépni, na ezek miatt az agyalágyultak miatt lassan Budapesten állandóa szmog. Mer' neki van autója, és ő akkor is azzal megy, ha 20 percet spórolna tömegközlekedéssel/biciklivel/gyalog.

Behajtani tilost!!!

szúrósszem 2008.03.06. 02:12:28

Ezek a "szakemberek" arra nem voltak képesek ez idáig, hogy a metrókat, héveket beléptető rendszerrel lássák el, ami a felszerelésük után nyitástól zárásig hozná a pénzt a bkv-nak. Hogyan is várhatnánk el ettől a korrupt bandától bármiféle fejlődést, az örsön elrontották a hév+metró összekötésének a lehetőségét, a szentendrei és a csepeli hév összekötése (M5) valóban hasznos beruházás lenne, de persze ez sem érdekli az M4-ben megrészegült mestereket!

Sirály 2008.03.06. 02:33:48

Ehhez kellenének NAGY és OLCSÓ parkolóházak a külső metrómegállóknál (annyira olcsó, hogy megérje átszállni BKVra)

lápi lidérc 2008.03.06. 05:34:07

Szerintem a posztoló csávó alapból kamuzik.
Hantázik.
Hazudik.
Ilyesmi.

Saját faszságait akarja a taxisok szájába adni.
Pedig talán az övébe kéne az összes olyan taxis faszát, aki nem így gondolja, mint ahogy ő leírta.

lápi lidérc 2008.03.06. 05:39:17

Egyébként meg aki a Budapesten autózókat ócsárolja:

Megfizethető tömegközlekedést kell csinálni. Ez lenne a legeslegelső lépés.

Addig, amíg egy (esetenként 1 megállóra is lyukasztandó) buszjegy árán 10-15 km-t lehet autózni, hát addig nem túl jogos elvárás, hogy mindenki tegye le az autóját,és menjen busszal/villamossal/metróval. Senki nem a saját pénze ellensége.

Európában már rájöttek, ott a jegy 1-1,5 órára szól, és olcsóbb - helyenként JÓVAL olcsóbb -, mint nálunk (0,6-1 euró).

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.03.06. 07:02:32

Hentes-mészáros: Már amennyiben néhány eunuch szerinted alkalmasabbnak tűnik... Ha mégsem így gondolod, csupán céltalanul káromkodsz. Mondjuk ezzel nem vagy egyedül. De azzal, hogy azt képzeled, ez jópofa, gyanítom, igen.

sfi 2008.03.06. 08:35:47

Dövan 2008.03.05. 20:23:03

Aham. Tiszta ügy. Be kell fejezni a körgyűrűt. S ezt csak így. A megannyi érdek, ami ezt hátráltatja, drágítja az meg smafu.
Tiszta ügy, hogy "a 4es metróba bele sem kellett volna kezdeni, hanem költeni a pénzt arra, amire pl a VEKE érdemesnek tartaná."
A VEKE ugyan mitől autentikusabb, mint azok, akik szerint kell 4-es metró? Azért mert "civil"? Ez azt is jelenti, hogy nincs viselt felelőssége, azt mond, amit idealista alapon jónak vél, sosem találkozik a realitásokkal.

sfi 2008.03.06. 08:49:33

Egyébként a blog bejegyzése semmi másról nem szól, mint a taxis zsebéről. Isten ments, hogy őt kérdezzék meg arról, hogyan kellene alakítani a közlekedést.

sfi 2008.03.06. 08:54:03

subabubba 2008.03.06. 01:22:17

"Mer' neki van autója, és ő akkor is azzal megy, ha 20 percet spórolna tömegközlekedéssel/biciklivel/gyalog."

Nem spórol időt, s többnyire pénzt se nagyon. Kivéve, ha átszállás nélkül ér el valamit metróval, vagy mondjuk a körúti villamosokkal. Egyéb esetben általában gyorsabb az autó és kényelmesebb. Nemcsak azért, mert háztól házig visz, hanem azért is például, mert azzal utazok, akivel akarok.

BobaFett 2008.03.06. 09:00:41

Persze ez a dugódíjas megoldás nagyon jól működik londonban... Csak ne felejtsük el hogy ott 10x több metróvonal van. Valaki mondta hogy a 4-es metro nem old meg semmit. Teljesen igaza van ! a 7-es-8-asat kéne már építeni és az kb megoldana már valamit, akkor lehetne dugódíj.
Meg aztán ez az álljunk meg P+R-ben dologtól a falra megyek. Én a kőbánya-kispesti vonalon jövök be a városba és egyébként 5-böl 4-szer lerakom a kocsit és metrozok. Nade! parkolóhelyely az 7:00 után már egyátalán nincs, marad a prérin állás, meg környező utcák, ilyesmi. Alig pár száz hely van. ! Mi lenne ha hirtelen több ezer autós akarná letenni a kocsiját ???
Ezen kéne elgondolkodni elöször és megteremteni a lehetőségét !

azbuco 2008.03.06. 09:13:18

Azért autentikusabb mert nem lehetett őket eddig elkapni nyilvánvaló hazugságokkal, mint pl combino felsővezeték mizéria, metró miért is bukás, vagy legújabban a járatritkítás. Akármikor felszólaltak valami ellen, a bkv, önkormányzat stb rögtön cáfol, fakast kiált, magyaráz, de érdekes módon valahogy a végén mindig igazuk lesz. Legalábbis sokkal hitelesebbek mint aki olyat mond, hogy "A fúrópajzsnak szoknia kell a talajt".

Naiva 2008.03.06. 09:27:01

Jaja... Kell a körgyűrű? Kell hát! Kell, hogy Budapest külső kerületeiben vezessék el? Ld. Nagytétény,ahola házktók x00méterre, vagy a hidegkúti terv, ahol a falu közepére tervezték? NEKEM NEM! Kell autóút minőségben? Nem, autópályát akarok! Külső kerületben élek. Busszal 4 átszállással, csúcsidőben! 1óra 15 perc alatt érek el a munkahelyemre, autóval 40 perc alatt. Csúcsidőn kívül a busszal megtett út időtartama nő, az autóhasználaté csökken, aligforgalomban max 20 perc (megengedett sebességgel, és van, ahol csak 30-cal mehetek, jó hosszú szakaszon), tehát én vezetek. A 4 metróból először a P+R parkolókat spórolták ki... Nevetséges az egész. Ha indulok pártonkívüliként, lehetek a főpolgármester? Annyit én is el tudok érni, mint Demszky. Már 12 éve ki lehetett volna rúgni, ha lett volna megfelelő ellenjelölt. Szívesebben szavaznék másra...

sfi 2008.03.06. 09:33:53

Milyen combino felsővezeték mizéria?
Én nem látom, hogy "valahogy a végén mindig igazuk lesz". Én azt látom, hogy valójában összecsinálja magát Demszkytől kezdve aktuális BKV-vezérig mindenki, csak nehogy 1%-kal is kevesebb szavazatot kapjon a következő közvéleménykutatáson (!) a fővárosi koalíció. Ennyi. Ez nem a VEKE igazát bizonyítja, hanem a főváros meghátrálását. Én nem látom, hogy a 4-es metró ügyében például igazuk lenne. Majd 30 év múlva esetleg láthatjuk. De ahogy itt fentebb mondották volt, nem a 4-esen, hanem a 7-es, 8-as metrón kellene már vitázni. Hannover kb. egy Debrecen nagyságú város. Innen jöttek az ún. Hannoveri villamosok. Ott 11 olyan villamosvonal van, amiből a 10 a városközpont alatt közlekedik, egyébiránt pedig a felszínen, sok helyen 70 km/h sebességgel, nagyjából HÉV-ként működve.
S mondom, a VEKE nulla felelősséggel hantál, amit akar. Őket nem lehet felelősségre vonni, ha a például a combinók ürügyén tépik a szájukat, miközben a legkevésbé sincs igazuk.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.06. 09:40:30

Nem akarom Demszkyt védeni, mert szerintem se tett sok jót a várossal.
De azért nagyon kíváncsi lennék, hogy a sok nagyokos, aki itt mindent olyan jól tud és pár mondattal megold minden problémát, mihez is kezdene, ha tényleg ő kerülne a vezetésbe, ahol kötik a szabályok, szorítja a költségvetési keret, és egy csomó érdekcsoporttal kell egyeztetni, megküzdeni az ellenérdekelt cégekkel, csoportokkal, stb.
Láthatóan itt a hozzászólásokban is van épp elég ellentét, mit is kéne csinálni.

Kommentekben okoskodni könnyű.

Naiva 2008.03.06. 09:41:58

Én nem írnám le a VEKÉ-t. Lehet, hogy nincsenek döntési helyzetben, de ötletforrásnak és kontrollnak nagyon jók lennének... Ami most Budapesten tetszik nekem: a budai villamosok összekötése Hűvösvölgytől Budafokig. Ezt eddig miért nem csinálták meg? Olyan, mint a Clark Ádám tér körgyűrűsítése: csak gondolkodni kellett hozzzá... (kb.) Mindig elcsodálkozom azon, hogy mennyire hiánycikk a használt ész...

Naiva 2008.03.06. 10:05:37

Bocs, körforgalmasítása...

sfi 2008.03.06. 10:22:12

Igazad van, nem kell leírni a VEKÉ-t. Csak illik helyiértékén kezelni, nem kell azt gondolni, hogy mert civilek (némi közismert Fidesz kötődéssel azért) ab start igazuk van csak, mert ellenkeznek a hatalommal és mert a hatalmat amúgy is jó szidni.
Nekem is megvan a magam Demszky-kritikája, de attól még a VEKE nem lesz adu ász a BKV-val, pláne Demszkyvel szemben. (Demszky valójában sokkal kevésbé felelős pl. a tömegközlekedésért, mint amit neki tulajdonítanak. Az ő heppje a 4-es metró, meg a Combino. Utóbbi kifejezetten jó, egész biztosan tudom.)

CV 2008.03.06. 13:35:03

kösz a hozzám szólásokat, elég volt egy napig gabisat játszani, máris 57-en akarnak jót és rosszat. Persze a társasjáték folytatódhat, mindenkinek van dobása, éljen a budapestpoly!
süti beállítások módosítása